anniversary me.!

Daisypath Anniversary tickers

D LAST PAPER

sok last paper..iaitu pedagogy..pergh xsusah plk pedagogy nie..penin pale dowh bce nye..cm pe ntah nk bce nye..cm sial pon ade gak..xmsk2 pon..nk hentak jek pale nie..bwu ley msk kot..hahahha..mtk2 sgt jgn la ssh2 sgt..ak stress nie...help me...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
p/s:jd glew kjp.. 

MENYAMPAH GLEW...

exam td btol2 uat ak stress sgt2 taw..da la soklan cm pe ntah..xbyk plk soklan yg dye bg..pening pale dowh nk jwb nye..ade beberapae soklan ak tggl..bab 2 xtau nk jwb cmne da soklan 2..ntah pape ntah soklan nye..law sng xpe gak..nie ssh nk mampus taw..menyampah glew2 la ngan soklan 2..huh..bengang nie!!!!!!pnt2 bce then xdpt nk uat ngan okey..xnye bengang kn..

TIBE MSE NYE..

      hmm..da smpi da mse nye nk jwb counseling..ag bpe jap jek tggl ag..then nk kne perah sume yg da bce 2..ssh nye la..da la xckop titow..tgk ctew industan smlm..ngan cedey2 nye..now pale pening dowh..xckop titow + mantok..uwaaaaa...skt pale nie woooooo....da la smlm xmkn...mls nk mkn..huhu..nie la dye tau..mst kne mara..konpem nye la..huhu...arap2 dpt la jwb exam t..huhu..amen...

STRESSS LORH

   huh..inno da lps..skunk tibe lak time counseling..stress nye cmnie...law ari2 cmnie..mmg ak msk ospital tanjung ambutan nie..mmg konpem msk..huhuhu..da la soklan law sng xpe..nie ssh nk mampusnye taw...xpaam ak cmne la dye bg soklan nye..bg la soklan sng2..ley student sume dpt markah yg okey jek..

XSABA NK TGGU ESOK

      iye ke sy xsaba nie tggu esok..hehehe..bkn ape..sok kn de exam..pg lak 2..kol 9a.m smpi kol 12.00pm kot...ak pon xtau..bab nye slalu nye ak kua awl dr mse yg diberikan..budak pndai la katakan..pandai ke..xde lorh..saje2 jek puji diri sket..hahaha..xsaba nye esok..nk curahkan sume bnde yg da bace 2..da skt da pale nie..tau gak t nk bce counseling plk pasnie n pedagogy..exam 3 ari berturut2 tue..xnye pecah pale nie nk study..bwu study 1 subjek jek..2 pon innovation yg start exam nye esok..huh..pening pale siot..arap2 ape yg ak da study msk la..law ape yg ak study msk..mmg kacang la nk jwb..arap sgt..amen!!!!!!!! 

MALAM YG HENING N DINGIN

+huh..da study separuh da..tggl ag separuh jek ag..yeahhh..akhir nye..dpt jugak ak nk hafal n study nye..time2 cmnie jek ley msk nye..tgh ari n ptg xley nk msk..tp xpe..sok ak cbe smpi bley..coz sab2 nie ak de exam..eyma..berusaha k..jgn mls..chayok2 eyma...                                                                                                                        




   

..time ptg..


+nk study tp..xley..
+coz study xmsk2 pon...
+cmne nie erk..igt nk study mlm t..
+arap2 bley la..huhu.. 
 
 

windu lOrh...


+1st windu ngan family..
+2nd windu kt my hubby..
+3rd windu ngan adik2 n cOusin.. 
+windu la ngan dOwg sume..xsbr la nk blik umah...huhuhuhu..
+yeah...Oooo..blik kg..Ooo..blik kg ati girang...heheheh... 

testing2..testing..

+yeah..my signature da bley..hayoo...
+sonok deh...hahahah 

done or nOt!!!!!!!!!


+finished design d blog...
+hope u like wif my blog..
+skt pale ngadap laptop..
+mood study xsmpi2 ag..
+sabtu exam..Owg len cuti..sy exam..
+kla..nk mandi n study..
+daaa..u alll..lOb u..mwaaaxxxx...

p/s: study la weyh... 

mengalami masalah kekurangan rambut..

PETUA 1.

Tumbuk beberapa helai daun pandan sehingga hancur, kemudian masukkan sedikit air dan perah daun pandan yang telah hancur tadi didalam bekas yang bersih. Campurkan air perahan daun pandan tadi dengan semangkuk santan. Kacau campuran tadi dan simpan semalaman. 

Sapukan campuran air pandan dan santan ke kepala di kawasan yang mempunyai masalah dan biarkan selama setengah jam. Selepas setengan jam, bilas rambut dengan air bersih. Gunakan campuran santan dan air pandan setiap hari. Anda akan dapat melihat hasilnya selepas satu minggu.

PETUA 2.


Bahan-bahan
2 sudu besar minyak zaitun
2 sudu besar minyak bijan
2biji telur
2 sudu besar santan asli
2 sudu besar minyak kelapa
Cara
  1. Kisar semua ramuan dengan alat pengisar kelajuan sederhana selama lebih kurang 30 saat, ramuan akan berbuih keran aterdapat telur.
  2. Ketika mandi selepas membersihkan rambut dgn syampu, sapu rata ramuan tadi dan urutkan keseluruh kulit kepala.
  3. Biarkan selama 5 minit sebelum membilas bersih sebaiknya mengguna air suam.
 ini bolehlah diamalkan setiap hari. Ramuan yang disediakan ini tahan selama lebih kurang 5 hari jika disimpan di dalam peti sejuk

tips hadapi exam

good luck for your spm



1. Tidur awal
Ini adalah tips klasik. Dulu kini dan selamanya. Masa zaman ibu saya bersekolah pun tipsnya adalah ‘tidur awal’ dan sewaktu saya bersekolah pun tipsnya masih ‘tidur awal’
Zaman anda bagaimana pula? Mesti sama punya…hoho..Tidur awal pada malam sebelum peperiksaan. Tidur yang mencukupi penting supaya badan dan otak kita segar pada keesokan harinya.Badan kita akan mendapat rehat yang cukup untuk meneruskan fungsi dengan efisien. Dan apa pula takrif tidur awal tu? Jika anda kebiasaan tidur pada pukul 12:00 malam hingga 1:00 pagi,maka pada malam sebelum exam tidur awal dari kebiasaan selama dua atau tiga lebih awal. Biarlah mak kita nak kata buang tabiat ke apa ker. Tidur or tak tidur lantaklah. Janji masuk kamar tidur,tutup lampu,baring atas katil awal dari kebiasaan dua tiga jam. Masa baring tu suka hati la nak main sms ker,nak berangan ker,nak berkhayal ker nak ape-ape je la. Janji atas katil dua tiga jam awal dari kebiasaan. OK?



2. Bangun awal
Tips klasik no 2. Mesti bangun awal punya. Hoho.. dah tidur awal semalam mesti bangun awal punya. Ye tak? Eh,tak juga..ada spesies yang tidur awal ke tidur lewat ke bangunnya tetap sama. Dekat-dekat tengah hari rembang tu baru nak bangun. Kalau anda tergolong dalam kumpulan ini,set alarm sebanyak tiga kali tetapi jenis yang berbeza. Alarm hanset pukul 5 pagi,alarm jam loceng pukul 5.30. Alarm mak kesayangan pukul 6 pagi. Kalau tak bangun juga sah anda spesies malas bangun pagi.

3-Sarapan Pagi
Selepas dah solat dan baca yasin,anda sangat digalakkan untuk makan sarapan bersama-sama keluarga anda. Makan dengan ayah dan ibu anda sekurang-kurangnya. Oit,kalau yang berada di asrama pula macam mana? Pergi aje la bersarapan di Dewan Makan bersama rakan sebilik dan rakan yang lain. Yang penting makan! Kerana perut yang kosong akan membantutkan anda untuk memberi tumpuan ketika menjawab exam pada pagi itu. Amaran keras!! Jangan la sarapan pagi tu korang pergi bantai tomyam,mee kari dan sup gear box pulak. Makan simple-simple sudah la. Dan satu lagi,elakkan makanan berminyak dan ambil sumber protein pada pagi itu yer.Sebab apa? Search sendiri di google,saya dah lupa. Sambil-sambil jalan nak ke dewan exam tu elok lakukan perkara ke seterusnya ini…

4. Baca selawat kalau ada soalan yang sukar
Kalau ada soalan-soalan yang sukar untuk dijawab, selawat lah ke atas Nabi SAW sebanyak 3 kali. Dan kemudian, baca kembali soalan dan jawablah dengan sebaik mungkin.
Tips klasik yang ke berapa entah. Untuk beragama Islam ketika anda terpaksa menggarukan kepala anda yang tidak gatal tu. Dah garu lima enam kali pun masih tidak keluar jawapan juga,maka selawatlah dua tiga kali.
Kalau soalan objektif,jika tak dapat juga. Buat satu dadu,tulis A,B,C,D di setiap muka. Putar dan lontar. Kemudian tulis jawapan yang kena. Ok?
Ini dah bercampur antara tips nak menghadapi peperiksaan dengan ketika menjawab exam dah ni. Hmm,anda tapis yang mana sesuai dengan anda untuk dijadikan panduan yer.

5. Senyum dan Sapa
Kalau anda sampai awal di tempat peperiksaan, cubalah untuk bertegur sapa dengan calon-calon lain aka kawan-kawan seperjuangan anda. Macammana nak bertegur sapa?
Ewah-ewah,takkan yang ini pun nak kena ajar?
Mudah saja caranya, anda lontarkan senyuman, beri salam dan mulakan perbualan ringan seperti “dah ready ke belum”. Komunikasi ‘ringan’ dengan calon lain ini dapat mengurangkan tekanan atau kerisauan kita pada peperiksaan bakal diduduki. Dengan menegur calon lain, kita tidak akan berasa keseorangan, malah kita akan berasa lebih berkeyakinan.
Dan jangan pula time nak exam pagi tu,anda menegur aweks yang selama ini menjual mahal kepada anda.Balas senyuman pun tak pernah apatah lagi menyapa. Tetiba dia membalas teguran anda di pagi itu. Masuk dewan exam,angau sampai habis waktu la. Samada memberi semangat pada anda untuk menjawab exam atau menjahanamkan anda disebabkan emosi angau itu.




business cOmmunication n pengajian islam





+detik2 yg mengembarkan da abis utk 2 paper..
+soklan menguji minda..
+lbey kpd ayat sendiri n berbunga..
+cbe la stret d point..
+kesimpulannya=due2 subjek ssh..

p/s:arap sgt due2 subjek 2 lulus n x kne repeat..amen!!!!!!!

i feel stress nOw


+when final exam..sume mst stress kn..xde yg xstress..btol x?
+tipo la law x..heheheh..
+nie skunk ak ngah stress la nie..sbb 2 layan blog..xde la bohsan sgt menghadap buku jek kn...
hehehheh


..ape tue..??


+study tok b.com 1..
+ssh tok mengingat..maybe coz dlm eng..law bhs melayu..taramm jek..xyah bce..huhuhuhu..
+paper note da la tebal..ish3..
+time nye 10pm
+bertempat di bilik b4-13 ostel bt berendam..

..keadaan seari seblom exam..



+bertempat di GSC kt makhota parade..
+28/11/2010..
+time 2.15 pm..
+me n mira...
+tgk ctew ngangkung ( berjudi)
+ ayat yg xley lupe.."KTM"..bkn keteapi tnh melayu..but 4 kekuda, toto, magnum..huhuhuhuhu..other then,time angah raje lawak nk g kencing..coz xthn sgt..dye kencing kt tepi pokok..hantu dok sebelah jek..then dye kate"tok nnk,cucu tumpang ngencing.. pas2 hantu bls alek..sjk blew ak kawen ngan atok ko bodo..heheh..klakar siot..
+ tOo sape yg xpegi ag tgk ctew 2..tgk la ea..dye de unsur seram, lawak n cdey..sOo..ugi taw xtgk nye..hehhehe...

p/s: i give 5 star for dis mOvie...

lorh...cyg sy demam!!

me + yOu

cian my ucuk..demam..dr smlm smpi skunk xelok2 ag..2 la blew owg ckp..xmo dgr dye nie..dgl sgt2..kn da demam..len kali men ujan ag ea..bia dmam ag..bkn dgr ckp..law dmam skjp xpe..nie lame2 sgt..da la dye manje sgt...tp pape pon..cpt semboh ea..ma doakn pa cpt semboh...


p/s: mkn ubat 2 n g klinik uat checkup..jgn lupe 2 k...


MANE KO PEGI NIE...


mane la ko pegi..dtg la kt ak pat..ak tggu ko nie..Ohhh..mOood blaja ku..mane la ko menghilang..dtg la padaku..ku amat memerlukan mu..dtgla padaku secepat nye..
waaaaaaaaaaaaaaaaaa....dtg la cpt mOooood study oiii...


p/s: ari2 da dtg..then bla ag...

APE EA NK LTK TAJOK NYE..HEHEHE..


...TIPS KEKALKAN HUBUNGAN BAGI PASANGAN BERCINTA...

1. TIGA PERKATAAN AJAIB

Mudah. Hanya 3 perkataan mampu membuatkan pasangan anda rasa dihargai. I Love You.. jangan terlalu berkira untuk mengungkapkannya saban hari tanpa perlu menantikan si dia terlebih dahulu mengucapkannya.

2. HAYATI HUBUNGAN ANDA
Meskipun hubungan anda telah lama, anda masih perlu menghargai dan menghayati hubungan anda seperti baru bermula.

3. TERUSKAN KEHIDUPAN BIASA
Jika anda suka bersukan , teruskan. Tidak perlu mengubah gaya hidup anda. Mana tahu pasangan anda turut ingin melakukannya bersama. Pasti tambah meriah malahan si dia akan lebbih memahami dan menghormati minat anda.

4. JANGAN TERLALU ROMANTIS
Romantis perlu dalam perhubungan namun janganlah berlebih-lebih sehingga merimaskan pasangan anda. Bimbang nanti bila sudah berumatangga, romantis ke mana, si dia ke mana.. Habis idea katakan..

5. KOMUNIKASI SECARA TERBUKA
Komunikasi yang betul adalah satu satu aspek terpenting dalam perhubungan. Kenali dan fahami isi hati pasangan anda. Janganlah cuba-cuba lakukan apa yang tidak disukai pasangan.

6. JANGAN KELAM KABUT
Jika pasangan anda orang popular dan dikenali ataupun seorang yang peramah, janganlah kelam kabut dan cepat cemburu. Hati si dia tetap milik anda. Jangan kerana sikap anda yang kelam kabut tidak tentu arah membuatkan si dia meluat dan berpaling arah.

7. PEKA DAN SENSITIF
Sensitif dan peka terhadap apa juga perubahan si dia. Mungkin si dia tidak meluahkannya dan mengharapkan keprihatinan anda. Selesaikan apa sahaja masalah bersama dan sentiasa ada disisinya bila diperlukan.

8. BIARKAN CABARAN DAN DUGAAN DATANG
Ada yang berkata, hubungan tambah manis selepas berjaya melewati pelbagai dugaan dalam percintaan mahupun alam berumahtangga. Itu akan emmbuatkan kita lebih mengenali pasangan. Jangan pula cepat melatah dan jadikannya sebagai masalah besar.


p/s: cuba la law nk tau kesan nye...huhuhuhu

...TIPS KEKASIH CURANK...

1- Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama anda. Selalunya anda dan si dia menghabiskan waktu yang lama bersama.Tetapi sejak kebelakangan ini, si dia asyik resah apabila bersama anda dan sesekali menjeling jam tangan seolah-olah ada hal lain yang lebih penting.Si dia juga sering mengejar masa sehingga anda sanggup ditinggalkan berseorangan kerana kononnya ‘ada masalah sikit’. Jika situasi ini sering berlaku, anda patut berhati-hati kemungkinan si dia berjumpa dengan kekasih lain dan anda hanya dijadikan spare part!

2- Tiba-tiba saja mengadu sakit ketika berdating dengan anda.Sedang asyik berdating dan anda sedang berseronok, tiba-tiba saja si dia mengadu sakit dan ingin pulang awal ke rumah.Ada-ada saja sakitnya..sakit perut, pening, lenguh kaki atau rasa nak demam! Sedangkan sebelum ini anda melihat dia sihat dan tidak menunjukkan tanda- tanda langsung untuk jatuh sakit! Apabila anda menawarkan diri untuk menghantarnya ke klinik atau pulang ke rumah, dia menolak bersungguh- sungguh dan ingin pulang sendirian. Kemungkinan dia tidak sakit tetapi mencari alasan untuk melarikan diri dari anda dan bersama kekasih lain.

3- Kerap menolak pelawaan anda untuk keluar bersama. Jika dulu, si dia ceria apabila anda mengajaknya keluar samada menonton wayang , makan-makan atau sekadar bersiar-siar, tetapi kini dia sering menolak dengan seribu alasan.Jika si dia keluar pun setelah puas dipujuk dan dirayu oleh anda dalam keadaan terpaksa. Situasi ini mungkin disebabkan si dia sudah bosan dengan anda dan ingin meninggalkan anda.

4- Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan anda.Si dia berubah sikap dari seorang penyayang menjadi pemarah. Kesilapan anda yang paling kecil pun seolah-olah besar baginya dan anda sering dimarahi walaupun di depan orang ramai. Walaupun anda cuba sedaya-upaya mengelak melakukan kesilapan, si dia tetap cuba mencari kesilapan anda.Paling teruk sekali, jika si dia sudah tidak segan-silu menengking anda atau memaki hamun anda disebabkan perkara2 yang kecil ataupun kesilapan yang tidak disengajakan. Jika situasi ini berlaku, lebih baik anda meninggalkannya kerana sudah jelas dia sudah tidak lagi menghargai anda sebagai kekasihnya.Mungkin si dia sedang mencari jalan untuk mewujudkan kebencian anda terhadapnya dan berharap anda akan meninggalkannya. Tak guna merayu lagi kerana layanan buruknya hanya menyebabkan anda menderita

5- Tidak membenarkan anda memegang atau membelek telefon bimbitnya.Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek telefon bimbit pasangannya. Jika si dia jujur dan ikhlas dengan anda, sudah pasti dia membenarkan anda melihat kandungan memori telefon bimbitnya samada SMS, nama pemanggil, simpanan nombor telefon dan sebagainya. Dia tidak akan berasa takut atau bimbang kerana kejujurannya pada anda.Namun, sekiranya dia berkeras tidak mahu anda membelek telefon bimbitnya, anda patut mencurigainya kerana kemungkinan dia menyimpan nombor telefon atau SMS teman wanita lain. Dia tidak mahu anda melihat kandungan telefon bimbitnya kerana takut rahsia kecurangannya terbongkar.

6- Tidak lagi rajin menelefon anda Di awal percintaan, si dia asyik menelefon anda sehingga berkali-kali dalam satu hari. Si dia sentiasa mengambil berat dan menelefon anda walau untuk bertanya sudah makan atau belum. Jika satu hari tidak mendengar suara anda,pasti si dia resah.Tetapi sekarang dia tidak lagi rajin menelefon anda dan ada kalanya tidak menelefon anda langsung.Anda pula yang terpaksa menelefonnya dan kelihatan terdesak! Apabila ditanya ada saja alasannya dan paling popular ialah sibuk. Situasi ini menunjukkan dia tidak lagi berminat dengan anda dan mungkin hanya akan kembali menelefon anda apabila ada kepentingan lain.

7- Berubah sikap dengan ketara Jika dulu dia romantik bersama anda, sekarang dia hambar. Jika dulu dia ceria, sekarang dia membosankan.Jika dulu dia sering menghantar kad dan bunga, sekarang dia tidak lagi berbuat begitu. Jika dulu sering berkongsi cerita dan masalah serta bergurau senda, sekarang dia lebih banyak membisu.Malah dia tidak lagi mempamerkan kasih sayangnya pada anda dan hanya melayan anda seolah-olah teman biasa.Dia tidak lagi mengambil berat mengenai anda dan sering termenung jauh. Perubahan sikapnya yang ketara adalah petanda kemungkinan dia sudah ada teman baru dan tidak lagi berminat dengan anda. Anda patut menyuruhnya berterus-terang supaya diri anda tidak akan dipermain-mainkan!

8- Asyik lewat ketika temujanji Anda sudah berjanji untuk berjumpanya di suatu tempat tetapi setelah berjam-jam menunggu, barulah nampak bayangannya. Anda merajuk tetapi si dia sudah bersiap sedia dengan pelbagai alasan seperti traffic jam, masalah di tempat kerja atau paling mudah terlupa!Jika sekali dua terlewat mungkin boleh dimaafkan tetapi jika dah selalu terlewat, pasti anda meradang! Anda juga mungkin boleh bertoleransi jika si dia terlewat seminit dua atau setengah jam, tapi jika asyik berjam-jam menunggu atau tak muncul langsung, pasti ada sebab yang lebih logik dari traffic jam! Anda perlu menyiasat kerana kemungkinan si dia telah membuat lebih dari satu temujanji dalam satu hari. Dan temujanji itu tak mustahil dengan wanita lain!

9- Menerima panggilan telefon secara rahsia Sedang makan-makan bersama kekasih anda, dia menerima panggilan telefon atau SMS. Jika biasanya dia tidak kisah berbual di telefon atau membuka SMS di hadapan anda, kini dia menyorok-nyorok ketika menjawab panggilan.Jika sedang duduk, dia akan bangun dan melarikan diri ke tandas atau ke tempat tersorok dan berbual-bual di telefon dengan nada perlahan atau berbisik. Jika menerima SMS, dia akan membacanya dan memadamkan secepat yang mungkin kerana bimbang dibaca oleh anda. Bunyi telefon membuatnya gelisah ketika bersama anda. Kelakuan sebegini menunjukkan dia sedang menyembunyikan sesuatu dari anda dan tidak hairan jika dia berlaku curang terhadap anda!

10- Mematikan telefon bimbit ketika bersama anda Anda pasti hairan sekiranya si dia asyik mematikan telefon bimbitnya ketika bersama anda sedangkan dahulu dia tidak begitu. Apabila anda bertanya, dia akan menjawab kononnya tidak mahu mengganggu masanya bersama anda. Alasan sebegini mungkin diterima sekiranya anda bersamanya ketika di panggung wayang atau menikmati hari istimewa seperti Valentine, tetapi jika setiap kali keluar dia mematikan telefon bimbit, sudah tentu dia takut ada orang tertentu membuat panggilan ketika bersama anda!Ini mungkin salah satu petanda si dia berlaku curang atau menyimpan banyak pasangan!

11- Telefon bimbitnya asyik engaged,tidak berjawab atau terus mati Ketika anda cuba menghubunginya,handsetnya sering mati..Jika tidak mati,taliannya asyik busy,tidak berjawab atau engaged hingga kadangkala berjam-jam. Anda pasti jemu jika setiap kali cuba menelefonnya, telefon bimbitnya seolah tidak berfungsi. Jika anda dail telefon rumahnya, pasti jawapannya dia sudah keluar atau tidak diangkat langsung.Tak guna ada telefon bimbit jika tidak boleh dihubungi. Oleh itu, anda perlu melakukan sesuatu supaya situasi sebegini tidak berlaku kerana ia adalah salah satu petanda si dia berkelakuan curang.Si dia mungkin sengaja mematikan telefon bimbitnya ketika bersama kekasih lain!

12- Kerap memberi alasan sibuk dan penat kepada Anda kerana mungkin sudah merancang sesuatu bersamanya di hujung minggu tetapi si dia memberikan alasan sibuk dan tidak dapat bersama anda.Si dia juga sanggup membatalkan temujanji atas alasan terlalu penat.Anda sering dibiarkan terkial-kial tanpa aktiviti menarik di hujung minggu.Anda cuba memahami tetapi jika si dia asyik sibuk dan penat, tentu hilang kesabarannya.Sekiranya kerjaya si dia sememangnya menuntut pengorbanan waktu,mungkin anda dapat memahami.Tetapi jika anda tahu bahawa si dia sebenarnya mempunyai banyak waktu sudah pasti anda berhak berasa curiga.Anda perlu menyiasat samada si dia benar-benar sibuk. Mungkin si dia hanya berpura-pura sibuk kerana ada urusan lain yang penting dari anda! Lebih baik anda mengangkat kaki daripada terus dibohongi kerana kecurangannya!

13- Sering tersasul menyebut nama wanita lain Pelik apabila sedang anda berbual-bual dengannya di telefon, dia memanggil anda dengan nama wanita lain. Apabila tersedar, dia cepat2 mengubah topik perbualan. Jika sedang berdating, dia tersasul memanggil anda dengan nama yang lain.Jika anda bertanya, dia akan mendakwa tersilap sebut kerana nama itu adalah nama adiknya, emak saudaranya, pembantunya dan apa saja yang dapat menyelamatkan keadaannya. Apabila anda mendail telefon bimbitnya dari telefon awam, dia teragak-agak seolah-olah tidak pasti siapa yang memanggilnya. Begitu juga sekiranya anda menelefon rumahnya (nombor telefon anda tidak tertera), dia seboleh-bolehnya cuba bertanya anda di mana, buat apa dan apa saja klu seperti cuba memastikan siapa pemanggil kerana takut tersilap sebut.Sekiranya anda berhadapan dengan situasi ini, berhati-hatilah kerana kemungkinan besar si dia mempunyai banyak teman wanita dan seorang playboy! Ini adalah kerana dia sering terkeliru sehingga tidak dapat membezakan suara anda dengan suara teman-teman wanitanya yg lain.

14- Sepi tanpa berita bila berjauhan Si dia mungkin terpaksa berjauhan dengan anda kerana sambung belajar, berkursus, menghadiri seminar atau outstation yang lama di tempat yang lain.Anda mempercayai kesetiaannya tetapi adakalanya berjauhan menyebabkan kekasih berlaku curang. Ini adalah kerana anda tidak dapat melihat gerak-gerinya atau juga si dia bosan tidak berteman. Jika pada awalnya si dia rajin menulis surat, menghantar email atau SMS dan sekurang-kurangnya menelefon anda sekali sehari, kini dia lebih banyak sepi tanpa berita.Si dia menyepikan diri dari anda dan tidak lagi menghubungi anda. Jika anda berjaya menghubunginya,sikapnya hambar dan tidak lagi seperti dahulu.Petanda ini jelas menunjukkan ada sesuatu berlaku ketika anda berjauhan dengannya.Kemungkinan si dia sudah mendapat pengganti anda ketika berada di tempat baru.

15- Ada kesan gincu atau bau minyak wangi pada pakaiannya. Anda tentu bengang apabila mendapati ada kesan gincu pada bajunya atau bau pewangi wanita lain pada tubuhnya.Mungkin si dia tidak sedar kesan-kesan ini tetapi relakah anda hanya berdiam diri apabila berhadapan dnegan situasi ini? Si dia mungkin berbohong dengan pelbagai alasan untuk menyelamatkan diri tetapi anda disyorkan supaya menyiasat tingkahlakunya agar tidak diperdayakan.

16- Marah apabila anda bertanya aktivitinya Sebagai seorang kekasih, sudah pasti anda ingin mengetahui aktiviti teman anda sedikit sebanyak. Contohnya sekiranya dia ada mesyuarat, kerja lebih masa atau ingin bermain tenis dengan rakan-rakannya di sebelah petang.Pertanyaan ini bukanlah bererti anda seorang penyibuk dan ingin tahu segala urusannya atau mahu mengongkong pergerakan pasangan,tetapi sekadar mengambil tahu dan mengambil berat.Jika kekasih anda seorang jujur, pertanyaan mudah ini akan dijawab tanpa rahsia.Tetapi sekiranya pertanyaan ini menimbulkan kemarahannya tanpa sebab, anda pula mempunyai sebab untuk meragui keikhlasannya terhadap anda. Mungkin dia membenci soalan ini kerana tidak mahu anda mengetahui aktivitinya bersama kekasih lain!



P/S: SO..BERHATI2 LA NGAN KEKASIH ANDA.....



....TEMPAT NIAGE BANJIR...



tmpt bakar lemang dipenuhi air...


longkang pon penuh ngan air....


nie kimal..pose plk dye kt sne..xtau ke banjir...


nie la tempat niage yg banjir nye...


p/s: owg yg telibat adalah ak n kimal jek..sbb ak berdua jek yg ditugaskan oleh mama tok meniage pd mse 2...

p/s: 1st time ak kne banjir cm 2..hehehhe




TENSION!!!!!!!!!!!!!!!!


mlm nie ak btol2 tension sgt2..maybe psl ak gado ngan dye kot..bab 2 ak tension..langsung xde mood..ak cbe tok crk mood ak 2..tp xley..ak btol2 tension skunk..sume bnde ak uat sume nye xjd..jgn la melarat smpi exam t..ak da nk exam da..nk ulang kaji pe yg ptot t..t law ak tension..sume bnde ak xley nk uat ngan btol...huh.!!!!!!npe la jd cmnie...if mmg ak yg slh..ak mohon maap sgt2...plezz jgn uat ak resah cmnie..ak xley idop tnpe kamOo d'sisi..tnpe kamOo d'sisi ibarat xbernyawa idop nie..


p/s: plezzz dear...dont do me like diz....

...おはようございます...


ホーム..とても楽しいの私の最初の日...でも知っているは何でもラックを..ハァッしたい!!!!!!!!!!!!!

Hōmu.. Totemo tanoshii no watashi no saisho no hi... De mo shitte iru wa nani demo rakku o.. Ha~a~tsu shitai!!!!!!!!!!!!!

p/s: kpd yg xmemahami..g kt google translate k..hahahah


...SMPI DA...


yeah!!!!!!!!!!!..sy da smpi rwg da..sonok banget w'pon mle2 tue de cdey sket..tp overall okey la..epy la kot..:) hmm..
kte tgk cmne sok lak ea...

p/s: pengembaraan di rwg....my home....sweethome..hahahahah



...MORNINK....


mengharapkan ari yg begitu indah di pagi nie..xnk ade yg kusum n kusut ag..pagi baru wif cerita yg baru..kisah lampau xperlu dikenang..anggap la sume nye ujian dr allah dalam menghadapi liku2 kehidupan..
"ya allah pg yg mulia ini..ku berharap agar sume nye kembali seperti sediakala..dan ku berharap agar ape yg kami lalui ari nie membawa kpd kegembiraan bukan kesedihan....serta mendapat keredaan dan keberkatanmu ya allah....amin"

..SILENT MODE...


ak tau..kowg sume bukan ske kt ak kn..ssh nk uat owg ske kt kte..tp sng tok uat owg membenci kte..huh..tp law xske ckp dpn2..jgn ckp blkg2..ak xpnh xske kt kowg sume..ak anggap kowg sume mcm sdare ak..pe slh ak..!!!!!!!ak bley trime kekurangan kowg sume..tp npe kowg xley trime kekurangan ak..npe..!!!!!!!!npe ssh tok kowg nk trime ak sebahagian dr kowg..besa sgt ke slh ak..ape slh ak..pnh kowg pkir pe yg ak ase..xpnh kn..sket pon x kn..ntah la..mulai skunk just silent~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


...GELI PEWOT DEHH!!!!!!!!!!!!!!!...


Enjit-enjit semut,
Siapa sakit naik atas,
Kalau memang dah kemut,
Ade kereta, naik bas.

Tom-tom bak,
Mak yong de deh,
Berhutang selambak,
Time bayar, pedih.

Nenek-nenek si bongkok tiga,
Siang ngantuk malam berjaga,
Kalau berbini tak cukup tiga,
Bila dah empat, ha!! tak terjaga.

Lat tali lat,
Lai li tam plom,
Gaji beribu angkanya empat,
Zakat dah bayar ke, belum.

Lagu tiga kupang,
Saku penuh padi,
Bila frust gaji kurang,
Cari duit lebih kat meja judi.

Air pasang dalam,
Surut pukul lima,
Date ngan balak sampai tengah malam,
Bila dah kena cekup, tegak bulu roma.

Timang tinggi-tinggi,
Sampai cucur atap,
Race haram sampai ke pagi,
Kalau mati, tak sempat mengucap.

Twinkle-tewinkle little star,
How I wonder what you are,
Time mabuk, anak dibagi penampar,
Dah tua sok, padan muka.terbiar.

Anak itik tok wi,
Mandi dalam kolam,
Kecik-kecik tak ndak belajar ngaji,
Baru aje nak tobat, dah padam

Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser di'fire' Ultraman
Ultraman yg baik dikenang jua

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksaser
Badan dan kepaler dier Ultraman 'fire'kan

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Taro datang membantu

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Ader lampu nyaler

Mengata dulang paku serpih
Boleh fire terus lawan pulak lebih-lebih

Sudah geharu cendana pula
Sudah kalah di'fire' pula

Orang berbudi kiter berbahaser
'Fire' diberi pada raksaser.

...MUTIARA CINTA...


Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita.
Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah Cinta ...

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan. Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan Kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kamu tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cintamu kepadanya...

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut kemulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

p/s: paami mksd yg tersembunyi di dlm setiap baris n perkataan..



...I WANT MY HAIR LIKE DIS...




sO cute hair..


d hair is very nice..i like it..


tok ambot pnjg sket...


 like dis hair...!!!!!!!!

p/s: i want cut my hair like dis..!!!!!!! wait n see..hehehehhe....


..NICE!!!!!!!!!!!!...




comey la..nk beli 1...

ladies dresss!!!!!!!!!!!!!....


emo style.......


ak tau diri ini byk merunsingkan dirimu syg..ak mintak maap sgt..l0b u s0 much..!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...